Nu och sen

Standard

Halvt vid liv igen efter att ha varit borta några dagar i rejäl förkylning. Fortfarande inte helt frisk men ser ljuset i tunneln nu.. 😉 Missade de två sista dagarna på praktiken men min handledare tyckte att jag hade klarat av den ändå och jag behöver inte ta igen nåt. Var på utvärdering och kursavslutning i skolan idag och fick tillbaka min individuella examinationsuppgift, en uppsats. Jag fick ett B! Yay! Väldigt nöjd. 🙂 Så om min VFU blir godkänd, vilket den troligen blir, så har jag klarat min första kurs i den här utbildningen. 🙂 Nästa vecka börjar nästa kurs, en jobbig sådan med mycket läsning verkar det vara, men det tar vi då…  Så nu blir det jaga böcker i helgen… Borde jaga en vinterjacka också, vi får se om jag orkar…

Bytte till tunnelbana i Liljeholmen idag och jäklar vad det förändrats! Inte varit där på ett tag och nu hade gallerian växt fram med butiker som H&M, Hemtex, body shop o.s.v. Bra det, där ska jag bo sen, kul att ha lite shopping runt hörnet! Kul att ha planer för framtiden, veta vad man vill.. Ovanligt för mig. Förut har jag inte velat planera längre än ett halvår, ett år. Nu vet jag vad jag ska göra och var jag ska bo i lite mer än 3 år till. Och inte bara det, har planer vad som händer efter det. Skaffa ett jobb jag har behörighet till, köpa bostadsrätt (helst i Liljeholmen) fler katter (?), bröllop och kanske barn senare. Och det känns inte läskigt längre, jag är inte rädd för att planera, för att ”binda upp” mig. Det där ”hem” som jag alltid letade efter när jag var yngre har jag hittat. I Stockholm, i Martin och i ett yrke som passar mig. Sen vet jag att det inte alltid blir som man tänker sig eller planerar och att man får ändra sig. Men det är skönt att veta vad man vill och att ha en plan. Att vara på en väg man gillar mot ett mål man gillar.

Kram kram

Ling-Ling

3 responses »

Kommentera

