Söndag

Standard

Hej hej! Idag har vi varit på stan och träffat delar av min familj (mamma, styvpappa och minsta lillebror) som skulle på monsterjam i Globen. Gick lite på stan (läs BR och Buttericks, märks vem som styrde va?) och käkade. Mysigt och kul att träffa dem, länge sen.

Igår skulle vi avmaska katterna och prövade ett nytt sätt. Jag har hört att man kan blanda avmaskningsmedlet med smör och kleta på katterna och att de då p.g.a. sin renlighet kommer slicka bort det. Det var bara det att de vägrade. De gick omkring hela kvällen och var kladdiga, sen torkade det in och luktade illa. Så idag fick vi duscha dem och sedan spruta in medlet i munnen på dem under tvång. Så man är inte världens populäraste matte just nu kan jag säga.. Usch, får skuldkänslor när jag måste göra sådär, hålla fast dem och så. 😦  Men det är ju för deras eget bästa.

Igår var även Jesper här, vi käkade och spelade ett spel som heter Svea Rike. Man skulle vara varsin adelsätt och kriga mot andra länder, fixa rikedomar och land o.s.v. Jag vann och var tydligen en jättebra adelsman.. 🙂 Kanske en ny karriär? 😉 Tog tyvärr inga bilder, måste man ju göra om man har blogg.. 😉

Nu ska jag fixa lite grejer och söndagsslappa lite.

Kram på’re!

2 responses »

  1. Det är bra med vårat avmaskningsmedel till grabbarna. Det är leversmak på det så låtsas man bara att det är godis så slinker det ner hur lätt som helst! =D Men jag vet vilka skuldkänslor man får när man måste tvinga sina älsklingar till något… Tack och lov går det över ganska snabbt!
    Kram!

Kommentera

