Eeeh, gott nytt år?

Standard

Japp, var ett tag sen nu igen. Har varit januarislö och skrivit rapport.. Blä, stress och ångest. Blev klar till slut, nu får vi se hur det går. Imorgon börjar en ny kurs som bara fritidspedagoger går. Ska bli spännande att träffa de andra och att läsa det man är lite mer intresserad av, sin inriktning.. 🙂

Nyåret firades förresten i Linköping hos det eminenta värdparet Malin och Fredrik. Där blev det vegansk mexikansk mat, champagne och fyrverkeriskådande. Mycket trevligt! 🙂 Dagen efter blev det sällskapsspel, en bra början på det nya året.

Ticket to ride heter spelet, går ut på att man ska bygga tågräls genom Europa.

Fredrik posar hårt. 😉

Här ser man våra fina tåglinjer. 🙂

Malin och Fredrik var även här i helgen och vi gick och käkade på Kokyo, en japansk restaurang, och såg Avatar i 3D igår. Filmen fanns det delade meningar om, haha! 🙂 Jag tyckte den var helt ok, handlingen var väl rätt standardiserad och det känns som de kunde gjort mer med tekniken. Men det var ändå häftigt med 3D, en del saker var snygga och storslagna naturbilder och pampig musik framkallar ju vissa känslor även om man vet om varför de gör det. 😉 Tyckte den var gripande på sina ställen och lite kul. Man får ta det för vad det är -underhållning. Det jag funderade på var hur det skulle vara med Sagan om ringen i 3D…? :)Kanske får man reda på det inom en snar framtid…? 🙂

Idag var Martin och jag lite kulturella av oss och gick och såg en utställning med Salvador Dalí på Moderna museet (det stavas faktiskt så, surprise för mig). Det var en del riktigt fina verk där och en väldans massa folk. Det var sista dagen för utställningen och fler hade visst samma tanke som vi… Trevligt och intressant var det i alla fall.

Nej, nu måste jag gå och göra mig i ordning så jag orkar upp imorgon till plugget. Fler inlägg kommer inom kort. Tack och godnatt! Kram på’re!

2 responses »

Kommentera

