Tjupp!

Standard

Idag var första dagen på min treveckor långa praktik. Uttröttande men kul. Fick en stor kram och ett ”Jag har saknat dig” av en liten sexåring så det kändes bra. 🙂 Kommer göra lite observationer under praktiken och skriva om dem samt skriva en uppsats om utvecklingspsykologi under tiden så det blir fullt ös medvetslös. Men det blir nog bra. 🙂

Och i lördags fyllde jag år. Vet inte hur mycket, har slutat räkna nu.. 😉 Jag firade med att skriva en hemtenta, omtenta i pedagogik. Alla har vi olika definitioner på vad som är kul. På kvällen blev det i alla fall libanesisk mat på restaurang, lite födelsedagsfeeling måste man ju ha. 🙂 Fick en fin bok om Stockholms arkitektur av Martin också. Nice. 🙂 Firande med familjen blir i helgen, man är väl smart och sprider ut det? 😉

Idag har katterna varit kastrerade i en vecka förresten. Fan, uppdaterar jag aldrig? Jag är lite lat med bloggandet. Bland annat.. 😉 De har blivit lite extra mysiga av sig, vet inte om det kommer hålla i sig eller om de bara vill ha nån som kan klia dem innanför tratten… En konstig sak var att de var jättesura på varann när de kom från veterinären. Fräste  och ville inte vara i samma rum. Som om de glömt bort att de var kompisar. Nu har de skärpt till sig och nosat på och sovit nära varandra i alla fall, så det ordnar sig nog.

En trattkantarell

Esther sover i lektunneln

Nu: dags att sova igen!

Kram på’re!

5 responses »

  1. Sötis trattisarna! Gick dom baklänges när dom fick trattarna på sig? Det gjorde Lillstrumpa. Jag skrattade men jag tror att hon grät, fast utan tårar. Det är inte lätt att vara en liten misse som inte kan klia sig i ansiktet =)

    • Ja, de försökte backa ut ur dem. Sen gick de i dörrkarmarna och fattade inte varför de inte kom in under sängen och soffan. Fick hjälpa dem ibland när de fastnade för att de inte tog ut svängarna kring saker. 🙂

Kommentera

