KENT

Standard

Nyss hemkommen från konsert. Det är en sån underbar känsla att lyssna på musik man älskar, se dem som gjort den och sjunga med och röra sig till den tills allt annat försvinner.

Jag kan inte riktigt säga hur mycket Kent betyder för mig. Deras musik har, jag ska kanske inte säga räddat mitt liv, men hindrat mig från att ta ut min smärta på dåliga sätt. Jag har inte alltid varit lika lycklig som jag är nu. Men man är alltid den man är. Man är (bland annat) summan av alla sina upplevelser. Man kan laga en trasig vas men man kommer alltid kunna se skarvarna. Musiken får mig att minnas vem jag var, vem jag är och hur det var men också att vara tacksam för hur det är nu. Missförstå mig inte nu, jag blir inte deppig av Kents låtar. Vissa texter väcker vissa känslor och minnen, men inte på ett enbart negativt sätt. Jag kan alltid gå tillbaka till det som är nu.

”Ja vi var alla en gång små” På flera sätt.

Annexet 28/2 2010

En massa löv sprutades ut på slutet. Syns inte så bra, men det var fint.

3 responses »

Kommentera

