Uppföljning från igår…

Standard

Hej hej, läget? Själv har man pluggat stora delar av dan… Tråkigt att göra på en lördag, men vill man få klart uppgifter i tid och få godkänt så…

Här är bilden på mig från fredagens bildlektion. Jag har lekt lite med tanken på vad som ser manligt och kvinnligt ut och hur man kan framställa sig själv. Typ så. Bilden är komponerad av mig men tagen av en klasskompis.

Jag har ändrat bilden i photoshop och gjort ögonbrynen grövre, förkortat ögonfransarna och gjort hakan lite bredare. Har också gjort lite ”skäggstubb” och en fjunig mustasch, ser inte så bra ut men jag gjorde det en kul grej. Är rätt nöjd med bilden, tycker det blev ganska coolt. Det är ju jag där men ändå inte. Intressant var det i alla fall.

Och här är tröjan som i förra inlägget inspirerade till en roman… 😉

Så, nu kan jag inte hoppa av…

Här har förresten min eminenta syster skrivit om våra olika val angående utbildning och ja.. typ allt. 😉 Läs min kommentar till inlägget också för förtydlingar.. 😉

Imorgon ska jag försöka få klart uppsatsen så jag slipper sitta på måndag kväll och så ska jag försöka hitta jeans. Kom ihåg det nu, det blir prov på det här!

Kram på’re!

3 responses »

  1. Butch värre! 😉
    Det är väldigt intressant det där med manligt och kvinnligt! Kommer aldrig att glömma pojken på Björktorpsskolan som ville vara tärna i Luciatåget men inte fick för personalen då det bara var för flickor… 6 år gammal och redan nertryckt av personalen… Grr!

  2. I know.. 😉
    Visst är det…
    Dålig stil… Då om nångång borde det väl inte spela roll, sån liten grej. Man måste ju börja när de är små och inte med att inte förtrycka dem utan jobba med att bryta könsmönster.

Kommentera

