Long time no see…

Standard

Ett tag sen jag bloggade igen… Kommer nog aldrig bli en sån som bloggar minst tre gånger om dagen, sägs ju att man ska göra det för att få många läsare och inte tappa dem.. Men vad fan är det med folk, har de inget tålamod och uthållighet eller? Den som väntar på något gott.. 😉

Lite sen helgrapport då.. Var i Linköping lördag-söndag hos Malin och Fredrik, a.k.a. ”MoF”. Såg Alice i underlandet och spelade massa kort bland annat. Filmen var helt ok, jättebra mask, kostym och miljöer, rätt rolig och Johnny Depp är ju alltid bra. 🙂 Ingen wow-upplevelse men sevärd. Värdparets sällskap och  frukostbuffé får däremot fem av fem möjliga.. 😉

Annars så har praktiken börjat igen den här veckan, första veckan av fyra avslutades idag. Ska leda lite olika estetiska aktiviteter den här perioden, ska bli superkul! 🙂

______________________________________________

Angående de här kaninplågarna (och liknande monster) känner jag såhär.. När man ser och hör så mycket hemskt i världen och om människor måste man ibland tänka på det goda som faktiskt också sker (volontärarbete, engagerade människor, djurräddningar etc.) för att inte helt tappa tron på mänskligheten och överväldigas av äckelkänslor över att tillhöra samma sorts djur som såna avskum. Vad jag mer känner inför såna slags människor vill jag inte skriva ut här då jag inte är helt säker på att det vore lagligt.. Men jag tror också på nån sorts karma. Inte som en gudomlig övermakt och ett plus- och minuskonto utan mer att det man ger ut kommer tillbaka. Ens handlingar får konsekvenser och en dag möter man nån som inte accepterar dem, rör man sig i vissa kretsar och gör vissa saker kommer det en dag slå tillbaka på en. ”You get what’s coming to you”, så att säga. Jag tror och hoppas det.

2 responses »

Kommentera

