Pre-Istanbul

Standard

Ok, börjar med dagen innan utresan. På onsdagen sov vi på ett hotell på Arlanda eftersom vi skulle flyga så tidigt, blev smidigast så.

Världens minsta hotellrum? Det var kanske en meter sen en säng. Man kunde precis lägga resväskan ner på golvet.

Och precis så pigga som vi ser ut var vi när vi gick upp klockan fem nästa morgon…

Jag var så fascinerad av planen (har aldrig sett ett på så nära håll) att jag var tvungen att fota dem när vi gick förbi…

Mellanlandning i Riga

Och såhär fin var utsikten från planet.

Det gick förresten bra att flyga för första gången. Jag var lite pirrig innan eftersom jag inte alls visste vad jag skulle förvänta mig. Första sträckan (från Stockholm till Riga) mådde jag dock illa men det gjorde jag redan innan eftersom jag gått upp så tidigt och knappt ätit något. Jag fick också svårt att andas när vi lyfte och när det kom små luftgropar. Jag fick liksom inte bara lock för öronen utan ”lock i halsen”. När vi lyfte andra gången var jag beredd på det så då var det inte lika läskigt, bara att ta stora andetag så släppte det. Efter det var det bara kul, särskilt att starta tyckte jag var häftigt och det var stundtals väldigt fin utsikt. 🙂

Nä, nu måste jag gå och lägga mig, är helt slut… Fortsättning följer imorgon… 🙂


2 responses »

  1. Bläääää på dina kurser! haha 😛
    Ja den där om japansk religion i väst såg jag när jag sökte igenom alla kurser.
    Ang runskrift: Jag känner att jag inte pallar med mer stora tunga kurser med mycket matte, räcker med de jag har vår och höst och en på sommaren 😛 Så runskrift känns väl lagom totalt åt andra hållet och därför en vila för hjärnan trots att jag pluggar 😉 Omväxling is teh shit!

Kommentera

