Dag två, ”förmiddag”

Standard

Dag två började (som alla de resterande dagarna på hotellet) med frukost på restaurangen på 18:e våningen. Buffén var riktigt stor, massor med olika bröd, bakelser, ost, frukt m.m. och servitörerna / servitriserna kom och hällde upp juice och kaffe vid bordet. Lyxigt!

Min frukost första morgonen.

Utsikt från restaurangen över Bosporenbron och bortom den den asiatiska sidan av Istanbul.

Mycket gott att välja på, ingen tillagning eller disk och den här utsikten till frukosten. Så skulle man ha det varje morgon! 🙂

Efter frukosten åkte vi till historiska kvarteren. Där gick vi på en liten bazaar och åt glass i parken mellan Aya Sofia och Blå moskén medan vi väntade på att fredagsbönen skulle ta slut så att man fick gå in i moskén.

Arasta bazaar, liten, mysig och gullig.

Martin äter glass.

En till palm.

Jag försökte inte se porrig ut.

Och ja, jag äter calippo… Martin tyckte det var dåligt, men vaddå, jag ville ha isglass och det var det som fanns. De hade faktiskt GB därnere, förlåt,  Algida… 😉


2 responses »

  1. Men nej vad trist 😦 Den var öppen i måndags när jag kollade runt har jag för mig. Finns det ingen annan du kan tänka dig att gå då, som fortfarande är öppen?

  2. Jag älskar hotellfrukost när man är på finare hotell! Om jag fick sådan frukost hemma så skulle jag helt klart äta frukost varje dag! =D

Kommentera

