Fotbolls-VM

Standard

Så himla kul att fotbolls-VM dragit igång! 🙂 Jag ser inte på fotboll i vanliga fall, men följer EM och VM. Såg nyss Tyskland – Australien som slutade 4-0 (!) Jäklar vad bra Tyskland spelade, vilken fart och teknik, jätteroligt att se på, ren underhållning. Håller dock på ”Gli azzuri”, det italienska landslaget, och har så alltid gjort. Trots att jag inte (som många tror) har någon koppling till Italien, inga släktingar därifrån eller någonting. Min syster håller också på dem så det kanske är genetiskt ändå.. 😉 I alla fall, så är det, mitt hjärta klappar för Italien och deras fotboll. Just nu är de regerande världsmästare, så för fyra år sen var man ju ganska så glad…  🙂 Vilken känsla när de satte den där straffen och vann finalen! Är glad att jag fått uppleva ”mitt” lag bli världsmästare, vem vet när (om) det händer igen…Och nej, oroa er inte. Detta blir ingen fotbollsblogg, även om det kanske slinker in lite glädjeinlägg om Italien vinner nån viktig / svår match.. 😉

VM-kram på’re!

Kommentera

