KENT

Standard

I lördags var vi ju då på Kentkonsert, efterlängtat… Först var det ett knasigt förband som spelade elektronisk musik utan sång.

Såhär såg de ut… Speciell stil.. 😉

Och såhär så vi ut.

Efter ett tag såg vi dock ut såhär, det började nämligen regna.

Det började regna redan under förbandet och konserten förvandlades till en wet t-shirt contest… Vi hade dock varit smarta och köpt regnponchos på Clas Ohlson på Saras inrådan, paraplyer var förbjudna. Årets bästa investering kan jag säga! Under Kents kanske tredje låt öppnade sig himlen och det bara vräkte ner, sen regnade det nästan konstant under hela konserten i varierande mängd. Det kom som en liten flod rinnande och det var vatten överallt där vi var, en del stod med vatten över anklarna, inte en fot var torr. Ironiskt att det (i alla fall i Sthlm) inte regnat på flera veckor och så gör det det den kvällen man bestämt sig för att stå utomhus i flera timmar.. 😉 Det var som om allt sommarens regn kom den här kvällen. Galet.

Bilder tagna under en regnpaus.


Bara det dåliga vädret kunde man stått ut med, vad spelar regn för roll när man ser sitt favortiband liksom, men tyvärr var det mycket annat som förstörde. Folk började nämligen hoppa i vattnet för att skvätta med flit, man fick det långt upp på benen under ponchon. Många var fulla och rökte. Rent allmänt verkade det som om mångas fokus var att dricka, skvätta vatten och larva sig med sina kompisar snarare än musiken och bandet. Alltså missförstå mig inte, jag tycker absolut man ska hoppa, sjunga och dansa och så vidare på en konsert, det gör jag också. Men man måste ta hänsyn till andra också, inte hoppa in i dem eller skvätta vatten. Det brukar bara vara som allra galnast (med hoppandet och så) i raderna närmast scenen, därför brukar jag hålla mig därifrån, men nu var det så på en väldigt stor yta. Tror problemet var just alkoholen och att många var där utan att  verka vara så intresserade av musiken, bara för att man ”ska” och att det är coolt för att ett stort band från stan spelar på hemmaplan. Bara min analys…

När vattnet började skvätta upp i ansiktet fick vi nog och gick vi långt ut mot sidan. Där var tyvärr ljudet väldigt dåligt, nästan det enda som hördes var basen. Till slut hamnade vi i mitten väldigt långt bak. Där var det nästan helt dött istället. Det var svårt att få samma känsla så långt bak, att hänga med i musiken och så vidare. Men jag gjorde mitt bästa, bestämde mig för att skita i vädret, mina dyngsura fötter, de skrikande fjortisarna intill och att knappt någon annan där rörde sig och körde mitt eget race. Tror inte jag dansat och vevat med armarna så mycket nån gång, kanske jag överkompenserade. 😉 Den euforiska känslan som jag skrivit om förut infann sig inte på samma sätt, men det var ändå lite stämning mot slutet. I lördags och igår var jag rätt bitter och det kändes som om det hela var i onödan, lite surt att ha lagt ut 400 spänn på nåt som blev sådär liksom.. Nu har jag lite distans till det och det var ju inte bara dåligt, det fanns bra stunder. Men den där känslan som man förväntar sig och brukar uppleva uteblev och det blir ju lite av ett antiklimax. Förhoppningsvis blir det väl en ny konsert nångång som kan bleka / ersätta minnena från denna… 🙂

(Ni får ursäkta om jag låter som en gnällkärring i detta inlägg, men jag förklarar ju där uppe att jag inte direkt tycker man ska sitta still och vara tyst… Bara visa allmänt hyfs och kanske inte vara för packad..) 😉

Kram på’re!

2 responses »

  1. Synd att du inte riktigt var nöjd… =( Jag förstår precis vad du menar med att visa hänsyn…men kanske är det för att jag också är en gammal kärring… 😉

Kommentera

