MoF-besök och pride

Standard

Från torsdag till lördag hade vi finbesök från Linköping i form av Malin och Fredrik. Vi käkade god mat och spelade en massa sällskapsspel bland annat.

Nej nej, de posar inte alls på min begäran / befallning. 😉

I lördags var det dags för prideparaden. Vi stod på Hornsgatan vid Mariatorget, vi fick en riktigt bra plats där vi kunde se allt. Såg våra kompisar Leo och Carro, det var kul,  missade dem förra året. Jag såg även Gudrun Schyman, Mona Sahlin, Lars Ohly och Maria Wetterstrand (de tre senaste tillsammans, såklart) och blev lite starstruck.. 😉 Haha, jag vet, jag är lättimponerad… Finast i paraden var ”stolta föräldrar, får alltid en tår i ögat när de kommer. Även ”marching for those who can’t var starkt, och en grupp som, för att uppmärksamma hatbrott mot hbt-personer, var sminkade som om de hade blivit misshandlade. Snyggast var en person utklädd till ”The mad hatter” från nya ”Alice i underlandet”-filmen  och roligast var Polisen som spelade låten ”Bad boys” på sitt flak… 🙂

Vi var glada som ni ser, och det var faktiskt fint väder dagen till ära, mycket sol! 🙂

De fina flaggorna…

Håller med SL… 🙂

Efter paraden blev det god vegetarisk buffé på Seamus och sen åkte vi alla till Eskilstuna. Där stannade vi till söndag kväll, Martin spelade med sitt band och jag umgicks med min familj. Det finns det inga bilder på, ni får tro på mitt ord helt enkelt.. 😉


2 responses »

Kommentera

