Fy fy lilla katt, inte ge matte hjärtattack!

Standard

Igår när vi hade varit och handlat kunde vi inte hitta Edith. Hon brukar jämt komma till dörren när man kommer hem, men nu var bara Esther där. Tyckte det var lite konstigt så jag gick runt och kollade om hon låg och sov. Såg henne inte nånstans, letade till och med under bäddsoffan. Då började vi tycka det var riktigt konstigt och kollade garderoberna och klädkammaren ifall hon blivit instängd. Men inte där heller. Martin föreslog att jag skulle kolla i trapphuset, att hon kanske smitit ut när vi gick eller kom. Det verkade osannolikt, men jag gjorde det. Och tre trappor upp, i ett fönster, satt hon! Hennes hjärta slog jättefort kände jag när jag tog ner henne, antingen var det spännande eller läskigt att vara själv i trappen… Vi öppnade dörren försiktigt när vi kom hem så hon måste ha smitit ut när vi gick, det var mörkt i trapphuset då i några sekunder innan vi tände och då passade hon på! Hon gillar att gå ut i trappen, lukta på andras dörrar och sitta i fönstren, men nu hade hon alltså varit själv där ute under hela tiden vi var i affären.. Blev lite orolig när jag hittade henne där, för vad som kunde hänt. Hon kunde ju gått neråt och kommit ut, nån kunde tagit in henne eller en av hundarna i huset kunde kommit. Kanske inte så stor risk men det är ju inte bra, de ska ju helst vara inne i lägenheten när inte vi är med… 😉 Så nu blir det att alltid kolla att Edith är innanför dörren innan man stänger, hon är snabb som blixten!

Låt er inte luras av den lugna synen.. Skenet bedrar.. 😉

10 responses »

  1. Haha, lilla tussen då! skönt att hon kom till rätta 🙂

    Nu ska jag gosa ner mig i sängen på hotellet på sj’s bekostnad, lite skönt är det ju faktiskt mitt i all skit.

Kommentera

