Tjupp!

Standard

För ett tag sen skrev jag ju att det skulle hända lite nya saker i höst.. En av dem hände i tisdags, jag provade på att volontärjobba som läxhjälp på Skärholmens bibliotek i Röda korsets regi. Barn och vuxna kan alltså komma dit med sina läxor eller uppgifter i t.ex. svenska och matte och få hjälp med dem. Det är särskilt bra för dem som håller på att lära sig svenska eller barn som har föräldrar som inte kan språket tillräckligt bra för att hjälpa dem. Det gick bra så nu ska jag fortsätta med det varje tisdag kväll 🙂 Det var kul och intressant och det känns bra att hjälpa andra. 🙂 På söndag händer nästa sak, då är det tänkt att jag ska gå och prova på basket hos Korpen. Om det är bra och så ska jag fortsätta med det, just nu är jag dock inte helt säker på att det blir av, känns som om jag börjar bli sjuk. 😦 Men vi får se..

Har supermycket att göra i skolan nu också, flera böcker att läsa, en uppsats att skriva och lite tid att göra det på. Passar verkligen inte att bli sjuk nu, får kämpa igenom det och hoppas på det bästa. Blä för hösten.. 😦

Kram på’re!

One response »

Kommentera

