Malmö!

Standard

Förra helgen var vi då i Malmö och hälsade på Martins syster Sara (som dock flyttar tillbaka till Eskilstuna imorgon.) Det var väldigt trevligt och kul. 🙂 En jättefin och mysig stad med många fina hus och god falafel (det var faktiskt skillnad mot den man äter här, färskare liksom.) Vi gick ganska mycket på stan och kollade runt och på kvällarna var vi hemma och tittade på tv / film. På söndagen innan vi skulle åka hem var vi på en restaurang som förutom god mat hade gasolvärmare så man kunde sitta ute och äta, jättemysigt! 🙂 Mycket bra idé som restauranger och caféer här borde ta efter… (De har ju det på sommarkvällar, men inte på hösten vad jag sett…)

Här kommer en bildkavalkad.. 😉

På väg ner hade jag på mig mina moderiktiga armband mot åksjuka. Funkade sådär..

Malmö hade ett riktigt snyggt stationshus. Både utvärtes..

Och invärtes…

Från Saras fönster kunde man se Turning torso. Coolt!

Fanns som sagt många fina (och gamla ) hus.

Ån.

På restaurangen.

Lampan som gjorde utesittandet möjligt… 🙂

Restaurangen mittemot körde på samma grej… (Det gjorde nästan alla andra också…)

Det här tyckte jag var lite fint…

Klocktornet by night… (Eller ”by late dark afternoon”…) 😉

Efterrätt på ett café på stationen. Vi hittade en egen liten mysig nisch. 🙂

Äter kaka..

Detaljbild.

Sett utifrån.

Som sagt, en mycket trevlig resa. Åker gärna tillbaka nångång. 🙂

Kram på’re!

9 responses »

    • Tack 🙂 Tyckte det såg så fint och mysigt ut det där..
      Hon trivdes inte riktigt med att bo så långt bort från alla hon känner vad jag fattat iallafall. Och sen var inte studierna så jättebra heller tror jag.

Kommentera

