Too much

Standard

Har jag helt glömt bort bloggen? Man kan ju börja undra…

Nej, men det är väl inte så mycket som händer. Eller det som händer är inte så kul och jag har ingen lust att blogga då. Jag har jättemycket att göra i skolan, två tentor som jag kommit efter med då jag varit sjuk och två böcker att läsa och en grej att skriva i den här kursen. Jag vet inte hur det kommer bli i sommar, om jag kommer kunna försörja mig, då jag inte vet om jag har behörighet till en sommarkurs jag sökt (det är lite oklart vad det är.) Har sökt jobb men inte fått nåt än. Har lite tråkigt på praktiken, det är väldigt rörigt, oorganiserat och oplanerat just nu så vi är mest ute och barnen får springa runt. Kan ju (och ska) försöka fixa saker själv, men det är lite svårt, jag kan ju inte göra hursomhelst som praktikant. Dessutom så slutade min iphone fungera igår efter ett litet missöde, verkligen ingen höjdare när man redan har pressad ekonomi, kan knappast ersätta den. Jag ska lämna in den på ett ställe imorgon och hoppas att de kan fixa den men även det kostar ju lite, så det känns lite surt. Nu blev det här värsta gnällinlägget, men ni kanske fattar läget… Är egentligen en positiv person, men det känns lite tungt nu, för mycket på en gång liksom. Samtidigt kunde det ju vara värre såklart, men oklar ekonomisk framtid, tung arbetsbörda, telefonförlust och ansträngd ekonomi är i alla fall tillräckligt för att göra mig lite nere…

2 responses »

  1. ”oklar ekonomisk framtid, tung arbetsbörda, telefonförlust och ansträngd ekonomi är i alla fall tillräckligt för att göra mig lite nere…” är nog tillräckligt för att göra de flesta nere!
    Kämpa på! Allting ordnar sig! ❤

    • Hehe jag antar det, om man inte är överdrivet optimistiskt… Men då går man nog på något.. 😉
      Tack, jag hoppas det. Finns inget annat val än att kämpa.. 🙂

Kommentera

