Jul!

Standard

I söndags var det ju som bekant första advent och då pyntades det för fullt här hemma. Nu lät det som om vi har typ tretusen tomtar med mera men så illa är det inte. Jag tänker inte lägga upp bilder eftersom det ser ganska exakt ut som förra året… De här fina tomtarna har vi dock haft i flera år utan att de hamnat här, så de får ni se. 🙂

Ella undersöker de konstiga filurerna…

De här nyinskaffade ljuslyktorna från Lagerhouse är inte specifikt för julen, bara allmänt fina. (Har en grej för ugglor.) 🙂

När vi senare tände första ljuset och adventsfikade med pepparkakor, saffransbullar och julmust kände jag direkt julkänslan, fast det är så tidigt och inte finns nån snö. Mysigt! 🙂 Det är lite konstigt egentligen, för några år sen gillade jag inte alls julen längre, men sen vände det och nu älskar jag den! Mer och mer för varje år känns det som.. Var ska detta sluta…? 😉

2 responses »

  1. Jag är helt tokig i julen i år men jag tror att det beror på att det blir Minis första jul…även om hon absolut inte kommer att varken fatta att det är jul eller minnas något… 😛
    Tyvärr har vi inte hunnit julpynta ännu men det får bli senare… Först och främst vill man ju att det ska bli beboeligt! 😉

Kommentera

