Livstecken

Standard

Måste väl skriva här innan wordpress stänger ner bloggen i tron om att den är övergiven.. 😉 Har haft jättemycket att göra i skolan (jobbiga och tråkiga saker också) och dessutom hamnat efter på grund av att ha varit sjuk. Suck. Nu har det varit en roligare del som tänt gnistan lite igen, men nu är jag också sjuk igen… Norra Europas sämsta immunförsvar, eh ja. Men men, jag är glad ändå! 🙂

Det har hänt roliga saker också 🙂 Till exempel så har jag fyllt år och haft kalas, är äntligen 28! Gillar jämna tal bättre än ojämna och 27 kändes så, jag vet inte, lamt. Tänkte att jag var 28 förut och råkade ibland säga det, 27 fastnade väl inte riktigt… Låter det knäppt? Ok. Två år kvar till 30 skulle man kunna säga om man vill, men det ska nog gå bra det med… Blir aldrig äldre än 6 år i skallen… 😉

Vi har också varit och kollat på Svansjön på Operan (en julklapp från Martin). Det var jättevackert, gillar verkligen balett. Har länge gillat dans som konst-/ uttrycksform, tycker det är känslosamt och fint och i höstas gick vi på balett första gången. Vi såg Ringaren i Notre dame som var helt underbar och jag blev fast. Det är inte så svårt, snobbigt och otillgängligt som jag tror många tänker sig att det är. Man har ett program att följa handlingen i och det är verkligen alla slags människor som går på balett, unga och äldre, ”kulturtanter” och ”vanliga”, välklädda och mindre välklädda… 😉

Vår kompis Caroline som numera bor i Värmland igen och hennes syster har varit på besök också. Men det förtjänar ett helt eget inlägg som kommer snart… 🙂

Puss puss

2 responses »

  1. Härligt att vara 28 år! Jag har faktiskt sagt att jag är 28 i snart två år så det ska bli skönt att äntligen bli det om tre veckor… 😉

    Jobbigt att du varit sjuk så mycket! Du får börja äta vitaminer och grejer… 😉

    Kul med balett! Det skulle jag också vilja se någon gång…

Kommentera

