Praktik och Piñatafest! :)

Standard

Hej hej! Har haft fullt upp med mitt liv senaste tiden. Gud vad spännande det lät då… 🙂 Jag har haft praktik och pluggat samtidigt för att komma ikapp (mycket att göra i denna kurs, särskilt nu mot slutet.) Det var min sista långa praktik, ska kanske tillbaka nångång i höst för nån observation eller intervju, men det är inte samma sak. Kommer sakna barnen, var lite jobbigt att säga hejdå i fredags. Men om mindre än ett år kommer jag ha ”egna” fritidsbarn som jag kommer få följa länge och träffa varje (arbets)dag! Det är nåt att se fram emot… 🙂 Jag fick också jättebra omdömen från min lärare och min handledare. De tyckte att jag hade utvecklats mycket, att praktiken gått väldigt bra och att jag behärskade många olika aspekter av yrket eller hur man ska förklara det, så det känns bra. Känner mig (nästan) redo att börja jobba då!

Mexikansk afton har vi hunnit med också. Det blev lite färre deltagare i år än tidigare år p.g.a. jobb och resor, men det var kul ändå. 🙂

Dukningen med kaktusar, lime och chili (och jag har sytt duken!)

Martin och jag fick varsin jättefin lösnäsa av Jocke och Rickard. 🙂

Jocke och Rickard pysslar, masker skulle det bli denna gång.

Alla blev involverade i nåt slags pysslande, med glasfärg och glitterlim…

En av maskerna. (Tyckte den här var lite emo…) 😉 Tyvärr hann vi inte använda dem då det tog så lång tid för färgen att torka… Men nästa år så!  

Käket!

Till bords.

Vi hade en piñata! Den var jätteseg att slå sönder… Vi turades om att slå och vi fick försöka många gånger var. Till slut blev det ett hål och det for godis över hela vardagsummet. Sen gick den sönder ordentligt och det mesta ramlade ut. En del hade då blivit sönderslaget inne i piñatan..Hahaha. Kul var det iallafall och ett riktigt tidsfördriv… (Och tv:n och inredningen förblev intakta…) 😉

Jag och piñatan.

Martin och piñatan.

Frida slår iväg den…

Piñatan i sin nya upphängning.

Och i ännu en… Här var slutet nära… (Har tyvärr ingen bild på just det ögonblicket…)

Piñatan dagen efter… Stackarn…

Det var en trevlig, rolig och god afton som det brukar vara och som det sig bör. Nästa år kör vi igen, all in, undra vad vi hittar på då? 🙂

One response »

Kommentera

